• אריק דרוקר

איך בוחרים נעלי ריצה לסוגי אימונים שונים

באביב, זה הזמן לפתוח את עונת ההליכה לחדר כושר ולדאוג למדים לאימונים יעילים. אם עדיין ניתן לרכוש מכנסיים קצרים וחולצת טריקו ללא המלצות מיותרות, אז הטריק הזה לא יעבוד עם נעלי ספורט. כמובן שכולם רוצים שגם נעלי התעמלות ייראו מסוגננות, אבל במקרה הזה, הצד הטכני של הנושא חשוב הרבה יותר.


למה לבחור נעלי ספורט לסוג מסוים של אימון?

מלכתחילה, כדאי להבין למה, באופן עקרוני, לחפש נעליים במיוחד לחדר הכושר, ולא להתאמן בנעלי הספורט הרגילות שלך. "מה שלא תעשה, אתה תמיד תומך בכדור הארץ דרך הרגליים", כל נעלי ספורט מבצעות תפקיד מגן ולכן מומלץ להתאמן בהן כדי לא לפגוע בכף הרגל. על פי הסטטיסטיקה, אנשים רבים פיתחו שרירי קרסול באופן שגוי, בעיקר בגלל חוסר אימונים בתחום זה. כתוצאה מכך, הסיכון לפציעה עולה בזמן פעילות גופנית בחדר הכושר. ונעלי ספורט פשוט מונעות את הבעיות האלה. "בריאות המפרקים - הברך והירך - כמו גם עמוד השדרה תלויה בנעלי הספורט הנכונות. נעלי ספורט מסוימות מאפשרות לך להתאמן במינימום סיכון",

לָרוּץ

ישנם סוגים רבים של אימוני אירוביים: ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים, אליפסה. בכל מה שתבחרו, ישנם שלושה מאפיינים עיקריים שכדאי לשים לב אליהם בקניית נעלי ספורט.

פְּחָת

לא משנה איך תבחר לעשות אירובי, כל צעד שאתה לוקח הוא עומס הלם עבור עמוד השדרה. "גם אם אנחנו הולכים עם מיקום כף הרגל הנכון, יש השפעה של בלימת זעזועים על החוליות. עמוד שדרה בריא יכול לעמוד בתנודות הללו עד לנקודה מסוימת. ריצה מגבירה את הדחיסה של הדיסקים הבין חולייתיים, מה שבסופו של דבר מגביר את העומס על הגוף",

אימוני אירובי בדרך כלל לוקחים הרבה זמן, ואם הליכה ארוכה היא נורמלית ואפילו שימושית לגופנו, הרי ריצה אינטנסיבית היא עומס מוגבר על הגוף. כדי לא לתקוע את הרגל לרצפה ולא לפצוע את מפרק הברך ועמוד השדרה לאורך הרצועה, סוליית נעלי הריצה חייבת להיות בעלת ריפוד טוב. אפילו נעלי הספורט המגניבות מאבדות ריפוד עם הזמן. וזה לא קשור לגיל הנעל, אלא מספר הקילומטרים שהלכת: ככל שאתה רץ יותר, אתה מקבל פחות ריפוד". לכן יש להחליף נעלי ריצה בתדירות גבוהה בהתאם לבלאי הסוליה - בממוצע לאחר 500-800 ק"מ.

נוחות

כמו כל הנעלה, נעלי ריצה צריכות להיות נוחות. "אל תקנו נעליים שמתאימות היטב, צריך מרווח קטן. בריצה, כף הרגל תנוע קדימה ואחורה, תיצמד לתוך הגרב ותשפשף. זה כמובן ישפיע לרעה על האצבעות והציפורניים",

לַחסוֹם

אתה לא יכול פשוט לקחת ולהזמין נעלי ריצה באינטרנט - אתה צריך להבין בדיוק אם הבלוק מתאים לך, אז אתה לא יכול לעשות בלי לנסות אותו. "ודא שהעקב שלך רך ותומכי הקשת מתאימים לצורת כף הרגל שלך. זה יעזור למנוע שפשוף באזור גיד השוקיים. בעת השרוך, הרגל צריכה להתאים היטב ולא להתנדנד. נעליים לא צריכות להחליק, אחרת זה יגרום לחוסר יציבות של כף הרגל ולפציעה אפשרית.

נעלי ספורט בלינדה

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול